Prechádzky sú najjednoduchším spôsobom, ako začať s pravidelným pohybom. Nie je to nijak náročné a zvládne to každý. Môžete so sebou zobrať celú rodinu aj psa. Základom je to, aby ste si vytvorili návyk. Potom budú dlhšie prechádzky pre vás samozrejmosťou. No a aké sú výhody týchto pravidelných prechádzok a čo to môže spraviť s vaším telom ?

Chodíte na pravidelné prechádzky? Toto sú dôvody, prečo by ste mali začať! (Foto: unsplash.com)

Regulácia krvného tlaku

Ak máte problémy s vysokým krvným tlakom, tak je pre vás takáto forma pohybu úplne ideálna. Prechádzky majú blahodarný vplyv na celý kardiovaskulárny systém a primárne aj na kondíciu srdca. Dôležitá je aj rýchlosť vášho prechádzania. Nemali by ste sa úplne vliecť, pretože takýto typ prechádzky nie je až taký účinný. Nasaďte trošku rýchlejšie tempo a postupom času uvidíte, že ste si na to zvykli.

Správne trávenie

Možno sa to nezdá, no takýto pravidelný pohyb ovplyvňuje aj činnosť celej tráviacej sústavy, až po vylučovanie. Vďaka prechádzkam strava prejde rýchlejšie cez vaše trávenie a zároveň sa znižuje riziko žalúdočných problémom. Prechádzky sú tiež prevenciou pred nepravidelným vylučovaním a nepríjemnými bolesťami brucha. 

Úľava od bolesti

Pri prechádzkach precvičujete celé telo. Rozhýbete si všetky svaly aj kosti. S čím vám môžu najviac pomôcť, tak je bolesť chrbta a kĺbov. Intenzívna forma chôdze je určená aj pre tých, ktorý majú vážnejšie komplikácie s chrbticou a kĺbmi. Práve sedavé zamestnanie a nedostatok pohybu môžu byť dôvodom, prečo vás bolí chrbtica a kĺby.